Návod jak nastavit business managera

30.04.2020

Doby, kdy se reklama na facebooku řešila přes tlačítko "Propagovat", jsou snad už dávno pryč. Přes business managera totiž můžete spravovat reklamy jak na facebooku, tak na instagramu. Pojďme se tedy podívat na to proč je důležité mít vlastního business managera a jak ho správně nastavit.

Jaké jsou hlavní výhody business managera

  • Přehled všech stránek a reklamních účtu, které spravujete, na jednom místě

  • Můžete přidávat lidi nebo partnery (agentury), kteří vám se správou pomáhají

  • Můžete požádat o přístup k jiným stránkám a účtům pro reklamu

  • Můžete nasdílet katalogy, pixely

  • Budete mít přístup do analytického nástroje Facebook Analytics

Jak vytvořit business managera

Klikněte na tento odkaz >>business.facebook.com dále pak na Vytvořit účet. Zde vyplňte všechny potřebné informace a dejte Odeslat. Nezapomeňte, že musíte být přihlášení na svém facebookovém profilu. Pokud facebookový profil ještě nemáte, musíte si ho založit. Bez toho si business managera nezaložíte.

Co všechno musíte v business manageru nastavit

Přidat stránku
Přidat účet pro reklamu a způsob platby
Přidat lidi

V Nastavení firmy si nejprve přidejte stránku.

Pozor přidejte vlastní stránku, pokud jste například freelancer a vlastní stránku nemáte, tak si ji vytvořte. Pokud byste přidali jinou stránku (např. klienta), tak by tato stránka zůstala ve vašem business managerovi. Přidání stránky klienta do vašeho business managera je potřeba udělat přes Požádat o přístup ke stránce.

Musíte vytvořit Účet pro reklamu, bez něj byste žádné reklamy nespustili. Je to stejný případ, jako u Přidání stránky. Tedy pokud budete spravovat svoji stránky ze svého Účtu pro reklamu zvolíte variantu Vytvořit nový účet pro reklamu. Pokud budete reklamy řešit přes účet klienta, požádáte o přístup k účtu pro reklamu. V účtu pro reklamu vyplníte všechny potřebné údaje a zadáte způsob platby. Nezapomeňte zadat měnu v CZK a správné časové pásmo. Následně pak musíte přidat Způsob platby, což je na facebooku platební karta. Vždy doporučuji si také nastavit Limity na výdaje k reklamnímu účtu.

Ke stránce i k účtu pro reklamu je pak nutné přidat lidi, kteří ji budou spravovat. Musíte přidat i sami sebe. Jděte do Nastavení firmy a v sekci Uživatelé klikněte na Lidé a měli byste zde vidět sami sebe. Vpravo přes Přidat položky si přiřaďte položky Stránky a Účet pro reklamu.

Vaši klienti by měli mít svého business managera, do kterého se vy jako agentura nebo freelancer přidáte přes Nastavení firmy - Uživatelé - Partneři. Zde můžete jednak přidat agenturu (pokud jste klient) a nebo požádat o přístup k položkám jiného business managera (pokud jste agentura nebo freelancer). 

  • Váš partner musí mít účet Facebook Business Manageru
  • Budete potřebovat ID firmy daného účtu
  • Budete potřebovat jméno a e-mail kontaktu

Prošli jsme si základní nastavení business managera. Zajímá vás jak nastavit facebook pixel? Pak čtěte dál > Nastavení facebook pixelu v business manageru.